2017. május 20., szombat

Spenótos lepény






















Hozzávalók:
2 db kifli
30 dkg friss spenót
1 dl tej
3 tojás
10 dkg kemény sajt
20 dkg sonka
2 evőkanál zsemlemorzsa
2-3 gerezd fokhagyma
só,bors

A kiflit (jobb ha nem túl friss) kockákra vágtam, leöntöttem a tejjel.
A spenótot megmostam, jól lecsepegtettem, kisebb darabokra vágtam, majd forrásban levő vízbe dobtam, 1-2 perc után kiszedtem jó hideg vízbe. Leszűrtem.
A sonkát és a sajtot felkockáztam.
A tojásokat szétválasztottam. A sárgájába belekevertem a zúzott fokhagymát.
A fehérjéket habbá vertem.
A kiflit, sonkát, sajtot, spenótot összekevertem a fokhagymás tojássárgával és a zsemlemorzsával. Sóztam, borsoztam, majd beleforgattam óvatosan a tojáshabot.
Kivajazott, zsemleorzsával kikent formába simítottam, és előmelegített sütőben 180 fokon kb. 35-40 perc alatt megsütöttem.
Salátával, friss zöldségekkel tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése