2017. május 23., kedd

Kínai csípős savanyú leves
























A receptet innen vettem. Az ott nagy adag,így ide a fél adag mennyiségeit írom.

Hozzávalók:
2 l hideg víz
2 egész csirkecomb
2 csirke leveskocka
5 evőkanál szójaszósz
3 evőkanál rizsecet
ízlés szerint Sambal oelek (vagy erős pista)
1,5 evőkanál osztrigaszósz
1 evőkanál gombás szójaszósz
1 evőkanál halszósz
--- ezeket feltettem főni,kb. 1,5 óra után hozzáadtam még:

fél piros kaliforniai paprika apró kockákra vágva
1 nagyobb sárgarépa apró kockákra vágva
1 kisebb petrezselyem apró kockákra vágva
4 kicsi champignon szeletekre vágva
bambuszrügy csíkok
tofu kis kockákra vágva (kb. 1/4csomag)
pár db shitake gomba (előtte fél órát hideg vízben áztatva) csíkokra vágva
pár db judásfülgomba (szintén hideg vízben áztatva) csíkokra vágva
kb. 0,5 cm friss, reszelt gyömbér
--- majd főztem még további 1 órát.

Ekkor a combokat kiszedtem. A bőrét lehúztam. A húst villával szétszedtem szálakra és visszatettem a levesbe. Ha kell, ízesítem még szójaszósszal, rizsecettel, ízlés szerint még erős pistával.
Ekkor a levest besűrítettem kb. 1,5 - 2 evőkanál krumplikeményítővel, amit kevés hideg vízben kevertem el.  Kevergetve hagytampicit forrni a levest.
Ezután a forrásban levő levesbe csorgattam 1 villával felvert tojást,kevergetni nem szabad közben. 2 percet főztem még.
Tálaláskor apróra vágott metélőhagymával vagy pedig vékony karikákra vágott póréhagymával szórtam meg.
újra főzve 2018.jan.12.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése