2017. január 5., csütörtök

Túrós császármorzsa






















A recept innen.

Hozzávalók:
50 dkg túró
4 tojás
3 evőkanál búzadara
1 púpos evőkanál simaliszt
3 evőkanál cukor
1 csomag vaníliáscukor
3 evőkanál tejföl
5 dkg vaj
1 citrom reszelt héja

+ a receptben nem szerepelt, de én tettem bele még kb. 1 marék mazsolát és 1 teáskanálnyi rumot is.

A tojássárgákat a vajjal ésa kétféle cukorral habosra kevertem. Hozzáadtam az áttört túrót, tejfölt, citromhéjat, búzadarát, lisztet és a rumot.
A fehérjékből csipetnyi sóval habot vertem. Óvatosan beleforgattam a túrós masszába, a mazsolával együtt.
Egy kivajazott kilisztezett tepsibe kentem, és 180 fokra előmelegített sütőben 15-20 percet sütöttem, majd kivettem, lapátkával kisebb darabokra vagdaltam, megforgattam és visszatolva a sütőbe szép aranybarnára sütöttem. Ha túl nagyok voltak a darabok, még kisebbekre vágtam a lapátkával sütés után.
Porcukorral meghintve, baracklekvárral, vagy szilvaöntettel tálaljuk.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése