2016. december 3., szombat

Oreo torta - II.

























Van már egy Oreo torta  a blogomon. Most egy kicsit másképp készült. Nekünk ez jobban ízlett,nem annyira édes mint az előző.

Hozzávalók: (22 cm-es tortaformához)
A tortalapokhoz:  (2 ilyen lapot kell sütni):
1 egész tojás
20 dkg kristálycukor
csipet só
13 dkg simaliszt
3/4 teáskanál sütőpor
3/4 teáskanál szódabikarbóna
3,5 dkg kakaó
120 ml tej
60 ml olaj
60 ml meleg víz
1 mokkáskanál vaníliaaroma.

Oreo-kekszes krém:
4 dl tejszín (33%-os)
25 dkg Mascarpone
12 dkg porcukor
15 db oreo keksz

Csoki ganache:
20 dkg tejcsoki
1 dl tejszín (33%-os)

Díszítéshez:
2,5 dl tejszín (33%-os)
1-2 teáskanál porcukor
oreo kekszek

Először a csoki ganachet készítettem el: A tejszínt forráspontig melegítettem, majd levettem a tűzről, beleraktam a kisebb darabokra tört tejcsokit, hogy jól elbukjanak, majd 2-3 perc után addig kevertem, míg a csoki teljesen el nem olvadt. Szobahőmérsékleten hagytam kihűlni.

A sütőt előmelegítettem 180 fokra.
A tojást a cukorral habosra kevertem, hozzáadtam a csipet sót, tejet és az olajat.
A lisztet a sütőporral,szódabikarbónával, kakaóval összekevertem, átszitáltam, majd hozzáadtam a tojásos keverékhez, végül hozzákevertem a vaníliaaromát és a meleg vizet.
A tortaforma aljára sütőpapírt tettem, beleöntöttem a masszát és az előmelegített sütőben megsütöttem (kb. 35-40 perc). Amikor megsült, a tortaforma oldalán késsel meglazítottam a tortalapot, majd a papírral együtt egy rácsra tettem hűlni. Ugyanígy elkészítettem még egy másik tortalapot is.

A krémhez a mascarponet kikevertem a porcukorral.
A tejszínt felvertem. Óvatosan a mascarponehoz forgattam, majd belekevertem a durvára tördelt oreo kekszeket.

Amikor a tortalapok teljesen kihűltek, az egyikre rákentem a mascarpones krémet, befedtem a másik lappal. A kihűlt, már nem túul folyós ganachet rákentem a tetejére, hogyaz oldalakon is kissé lefolyjon (nekem már kicsit túlhűlt,nem akart nagyon lefolyni).

A díszítéshez a tejszínt (ízlés szerint) porcukorral felvertem, nyomózsákba téve díszítettem a torta tetejét. Félbevágott oreo keksz és összemorzsolt oreo került még a tejszínhabra.
A kész tortát egy éjszakára hűtőbe tettem, hogy jól szeletelhető legyen.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése