2016. január 17., vasárnap

Bögrés kenyér






















Hozzávalók: 60 dkg-os kenyérhez  ---  (a bögre 2,5 dl-es)
1 bögre langyos víz
3 bögre liszt (én tettem 1 és 3/4 bögre simalisztet, 1/4 bögre rozslisztet, és 1 bögre tönkölylisztet)
15 g friss élesztő (vagy 1 csomag Dr.Oetker szárazélesztő)
csipetnyi cukor
1,5 evőkanál olaj
1,5 teáskanál só (10 g)
kb. 2 púpos evőkanál magkeverék ízlés szerint (napraforgó, lenmag)

Géppel összedolgoztam, utána kelesztőtálban  hagytam kelni kb. 1 órát.
Ezután átgyúrtam, cipót formáztam, letakarva hagytam kelni 45 percet. Közben a sütőt előmelegítettem 230 fokra a fedeles tepsivel együtt, majd a 45 perc után a kenyeret betettem a tepsibe, pengével bevágtam, lespricceltem vízzel, letakartam a tepsit a fedelével, és fél órát sütöttem, majd a fokot visszavettem 200-ra és fedő nélkül sütöttem még kb. 10 percig. Rácsra tettem, lespricceltem hideg vízzel és hagytam kihűlni.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése