2015. november 27., péntek

Tekercs sertéskarajból






















Hozzávalók:
1  kg sertéskaraj
só,őrölt bors

Töltelékhez:
10 dkg zsemlemorzsa
5 dkg durvára reszelt sajt (én 45%-os eidamot használtam)
6 dkg kesudió apróra vagdalva
friss, vágott petrezselyemzöld (kb. 2 evőkanálnyi)
2 gerezd apróra vágott fokhagyma
2 evőkanál olaj (én most dióolajat használtam)
só, őrölt bors.

A szószhoz:
10 dkg baconszalonna
1 közepes hagyma
40 dkg-os hámozott,darabolt paradicsomkonzerv
2 gerezd fokhagyma
2 evőkanál sűrített paradicsom (nálam tubusos)
1 sárgarépa
5 db aszalt paradicsom felaprítva
1 babérlevél
bazsalikom ízlésszerint
csipetnyi kristálycukor
só, őrölt bors.
olaj.

+ 1 kg gnocchi (félkész áru)

A húst kb 1cm-es vastag nagy szeletté vágtam (nekem tul nagy lap lett, ezért kettévágtam). Kiklopfoltam, sóztam, borsoztam.
A töltelékhez valókat osszekevertem.  A húsokon elosztottam, jól lenyomkodtam, majd feltekertem. Konyhai spárgával megkötöztem.
Egy teflon serpenyőben kevés olajat hevítettem, és a tekercseket minden oldalukon aranybarnára pirítottam, majd félretettem egy tepsibe, aminek fedele is van.
A visszamaradt zsiradékon megpirítottam csíkokra vágott baconszalonnát, a hagymát, fokhagymát, karikákra vágott sárgarépát, apróra vágott aszalt paradicsomot, sűrített paradicsomot, paradicsomkonzervet, majd ababérlevéllel és a többi  fűszerekkel ízesítettem, pici cukrot is adtam hozzá, hozzáöntöttem kb. 1 dl vizet, felforraltam, és a tepsibe a tekercsekre öntöttem, a tepsi fedelét rátéve 180 fokos előmelegített sütőben kb. 1 órát pároltam, közben többször meglocsoltam a szafttal. Az 1 óra elteltével a tepsi fedelét levettem, és még úgy sütöttem kb. 15-20 percet.
A spárgát óvatosan eltávolítottam a tekercsekről, majd felszeleteltem.
1 kg gnocchit az utasítás szerint kifőztem, majd a szafttal összekevertem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése