2015. augusztus 9., vasárnap

Rozsos kifli





















A recept a "szeretetrehangoltan" blogról származik.

Hozzávalók:
15 dkg rozsliszt
38 dkg finomliszt (+ nálam még kellett hozzá 2 púpos evőkanállal)
47, 5 dkg langyos tej
13,5 dkg olaj
1 teáskanál méz
2 teáskanál só
2,5 dkg friss élesztő.

+ szóráshoz tetszés szerint magvak (nálam mák, szezámmag, köménymag) vagy  durva szemű só.

Bedagasztottam a tésztát, kelesztőtálban kelesztettem. Mikor feldobta a tál a fedelét,újra átgyúrtam a tésztát. Majd a következő alkalommal,mikor megint feldobta a tetőt, megint átgyúrtam. A harmadszori fedőfeldobásnál  lisztezett felületre tettem a tésztát, jó nagy körré kinyújtottam, pizzavágóval 12 cikkre vágtam, a vastagabb végüknél középen picit bevágtam, majd feltekertem. Sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam 6-osával, letakarva hagytam kelni (mivel nagyon meleg volt,így csak 15 percet hagytam) majd vízzel lespricceltem, megszórtam a tetejüket, és mégegyszer lespricceltem. Hideg sütőbe toltam, ekkor kapcsoltam csak be a sütőt 200 fokra, légkeverésre, és egyszerre sütöttem a két tepsivel a kifliket. 20 perc után kicseréltem a két tepsit és meg is fordítottam. Mikor kisültek (kb.25 perc) rácsra raktam és lespricceltem újra vízzel.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése