2015. július 13., hétfő

Mézes-mustáros pácolt sült tarja - búzadarás sült krumplival





















Hozzávalók:
(- A recept ötlete innen)
kb. 1,2 kg sertéstarja
4-5 evőkanál méz
3 evőkanál dijoni mustár
3 evőkanál olaj
4 gerezd fokhagyma

+ só, pici olaj a sütéshez,

A mézböl, mustárból, fokhagymából és olajból kikevertem a pácot.
A megmosott, szárazra törölt húst szeletekre vágtam, (klopfolni nem kell), bekentem a páccal és fóliával letakarva egy éjszakát  hűtőben pihentettem. SÓZNI CSAK KÖZVETLEN SÜTÉS ELŐTT KELL!!! Másnap egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, enyhén beolajoztam és ráraktam a hússzeleteket, amiket megsóztam mindkét oldalukon. A maradék pácot kanállal rálocsoltam. Én kb. 170 fokos légkeveréses sütőben sütöttem( kb. 70-80 percet), mivel a sült krumplival egyszerre sütöttem (külön-külön tepsiben).


A sült krumplihoz:
(- A recept eredetijét itt találtam, de ott kukoricadarával készült, én kipróbáltam azzal is, de nekem kicsit durvább kukoricadarám volt, és kicsit kemény volt még sütés után is, ezért csináltam utána búzadarával)

1,2 kg krumpli
6 evőkanál búzadara
2 evőkanál szezámmag
1 mokkáskanál pirospaprika
1 mokkáskanál ételízesítő
1 mokkáskanál só
1 mokkáskanál fokhagymagranulátum
3 evőkanál olaj

A meghámozott krumplikat megmostam, negyedekbe vágtam.
A búzadarát a füszerekkel szárazon összekevertem.
A krumplit meglocsoltam az olajjal, összekevertem, rászórtam a fűszeres búzadarát, óvatosan  összeforgattam és egy sütőpapíros tepsibe raktam. A húsos tepsivel egyszerre sült. (170 fok légkeverés).




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése