2015. január 4., vasárnap

Sós fonott péksütemény



















A recept eredetije innen.

Hozzávalók (6 db fonathoz):
2,5 dl tej
0,5 dl víz
1 teáskanál cukor
18 g friss élesztő
2 evőkanál olaj
50 dkg simaliszt
14 g só (2 csapott teáskanál).

+ durva szemű só, köménymag, esetleg mák, szezámmag a szóráshoz (ízlés szerint).

Én a kenyérsütőben dagasztottam a tésztát, majd kelesztőtálba átpakoltam, hgytam megkelni.
Utána 6 db-ra osztottam a tésztát. Lisztezni nem kell egyáltalán, nagyon jól lehet a tésztával dolgozni. (Én most 3 db tésztagombócot még további 3 részre osztottam, mert azokat sima hármasfonással  fontam, a többi 3 gombócból pedig  az eredeti receptnél megadott módon a képek szerint formáztam meg a fonatokat, és sütőpapíros tepsire raktam. Letakarva hagytam kelni kb. 30-35 percet, közben a sütőt 230 fokra bekapcsoltam. Utána vízzel alaposan lespricceltem a fonatokat, megszórtam tetszés szerint sóval, köménymaggal, szezámmaggal, mákkal és mégegyszer lespricceltem vízzel, hogy jól odatapadjanak a magok (a fonatok közé, a sütőpapírra is spricceltem vizet), az előmelegített sütőbe raktam, 10 perc után a hőfokot visszavettem 200-ra, és készre sütöttem.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése