2014. szeptember 16., kedd

"Linzertalpú" mákos muffin baracklekvárral





A recept eredetije itt. Én kicsit módosítottam rajta, citromhéjat is tettem hozzá, és az eredeti adag 2/3-át csináltam, abból lett 12 db muffin.
Ide azt írom, ahogy én csináltam.

Hozzávalók:

- A linzerhez:
150 g rétesliszt
40 g porcukor
80 g margarín
1 csapott teáskanál vaníliáscukor
kevés reszelt citromhéj (én csipetnyi szárítottat tettem, Dr. Oetker)
1 tojás sárgája.

- A mákos réteghez:
2 tojás
2 evőkanál kristálycukor
1 púpos evőkanál rétesliszt
2 evőkanál darált mák
1/4 teáskanál sütőpor
kevés reszelt citromhéj.

+ sűrűbb baracklekvár.

A linzerhez valókat összegyúrtam, becsomagolva hűtőbe tettem. (Ha sietünk, tehetjük pár percre mélyhűtőbe is.) Utána enyhén lisztezett felületen kinyújtottam (kb. 8-10 mm vastagra), köröket szaggattam (nálam 5 cm-es szaggatóval), és beleraktam  a muffinkapszlikba.












Mindegyik linzerkorongra tettem kb 1 csapott teáskanálnyi sűrű baracklekvárt.



A tojások fehérjét felvertem, hozzáadtam apránként a kristálycukrot is. Amikor már kemény, hozzákevetrem a tojások sárgáit, majd óvatosan beleforgattam a liszttel és sütőporral elkevert mákot és a citromhéjat. A masszát elosztottam a kapszlikba. 200 fokos előmelegített sütőben kb 15-20 perc alatt megsütöttem.
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése