2014. augusztus 10., vasárnap

Tejszínes rókagombaleves



A receptet ezen az oldalon találtam. Nagyon keveset változtattam rajta.

Hozzávalók:
25 dkg (apróbb) rókagomba
1 fej hagyma
2 evőkanál olaj
nagyon kis darabka vaj
1 liter zöldséges alaplé
2,5 dl tejszín
só, bors
csipetnyi őrölt köménymag
2 púpos evőkanál liszt
jó sok apróra vágott petrezselyemzöld.

A hagymát az olajon üvegesre pároltam, hozzáadtam a megmosott, jól lecsepegtetett gombát, azzal is pirítottam, míg a víz szinte elpárolgott alóla, csipetnyi őrölt köménymagot szórtam rá. Utána felöntöttem az alaplével, ízesítettem sóval, őrölt borssal, hagytam felforrni. A tejszínben elkevertem a lisztet, ezzel sűrítettem a levest. Kis darabka vajat adtam hozzá, na és legvégül jó sok apróra vágott petrezselyemzöldet.
Megj.: volt még egy pár evőkanálnyi maradék galuskám, végül azt is beleraktam levesbetétnek, de akár más kifözött tészta is mehet bele, tartalmasabb lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése