2013. július 9., kedd

Tökfőzelék
















Hozzávalók:
1 kisebb tök
1 kisebb hagyma
2 púpos evőkanál simaliszt
1 doboz tejföl
kevés tej
olaj
ecet
kapor
só, vegeta.

A tök magjait kanállal kiszedtem, meghámoztam, nagy lyukú reszelőn lereszeltem.
Az apróra vágott hagymát olajon üvegesre pároltam, rátettem a lereszelt tököt, kevés ecettel meglocsoltam (kb 1 ek), sóztam, pici vegetával megszórtam és lefedve puhára pároltam. (Vizet nem öntöttem rá, engedett elég levet.)
A tejfölt a liszttel és kevés tejjel simára kevertem.
Amikor a tök már puha, a levéből kevertem a tejfölhöz, majd ráöntöttem a tökre, kevergetve besűrítettem (ha szükséges, tejjel hígíthatjuk még) és ízesítjük (só, ecet, apróra vágott kapor).
Sertéslapockából készült pörkölttel és kenyérrel ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése